Kokemuksia vakuutusyhtiö Turvasta

Turvan vakuutukset asiakkaiden silmin


Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on suomalainen vakuutusalan toimija, joka on jopa tunnettu asiakastyytyväisyydestään. Neljä viidestä asiakkaasta on valmiita suosittelemaan Turvaa vakuutusyhtiönä ja Turvan vakuutuksen kanssa on hyvä olla. Luottamus asiakkaiden keskuudessa on vahva ja Turvalla on selkeät keskittäjäedut, joiden vuoksi talouden vakuutukset on turvallista olla turvassa.

Tässä blogitekstissä tarkastelemme Turvan historiaa, erottuvuustekijöitä, asiakaspalautteita, EPSI Rating -tutkimuksen tuloksia sekä tämän blogin kirjoittajan ja sivuston ylläpitäjän eli vakuutusedustaja Jokke Junellin roolia Turvassa.

Vakuutusedustaja Jokke Junell sosiaalisessa mediassa

Turvan tarina


Turvan juuret ulottuvat vuoteen 1910, jolloin se perustettiin nimellä Hämeen Työväen Keskinäinen Paloapuyhdistys Tampereelle. Alun perin yhtiö keskittyi työväentalojen palovakuutuksiin, mutta toiminta laajeni nopeasti koko maahan. Vuonna 1934 yhtiö sai nykyisen nimensä, Työväen Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva. Nykyään Turva vakuutus tarjoaa laajan valikoiman vakuutuspalveluita yksityishenkilöille, ammattiliittojen jäsenille ja yrityksille. Yhtiö toimii valtakunnallisesti ja sen pääkonttori sijaitsee Tampereella.  

Turvan vakuutukset


Turva tarjoaa monipuolisia vakuutusratkaisuja, jotka kattavat muun muassa kotivakuutukset, ajoneuvovakuutukset, henkilövakuutukset ja yritysvakuutukset. Erityisesti ammattiliittojen jäsenille suunnatut edut, kuten alennukset ja räätälöidyt vakuutuspaketit tekevät Turvasta houkuttelevan vaihtoehdon monille. Suomessa on noin 80 ammattiliittoa ja SEL:in mukaan ammattiliittoihin kuului 54,7 prosenttia palkansaajista vuonna 2021. Asiakkaat arvostavat mahdollisuutta keskittää vakuutuksensa yhteen yhtiöön, mikä tuo selkeyttä ja säästöjä vielä ammattiliittoetujen päälle. Turva vakuutukset sopii kaikille suomalaisille vakuutusasiakkaille eli vaikka ammattiliiton jäsenellä on selkeät syyt kysyä vakuutustarjous juuri vakuutusyhtiö Turvalta, myös liittoon kuulumattomia tyytyväisiä vakuutusasiakkaita löytyy Turvalta paljon. Laadukas vakuutusturva, alan paras asiakaspalvelu sekä kaikkia asiakkaita koskevat keskittäjäedut ovat selkeät asiakkaiden edut Turvalla.

 

Vuonna 2024 Turvalla oli..

.. 227 100 henkilöasiakasta

.. 42 ammattiliittokumppania

.. 11 100 yritysasiakkuutta

.. 1 462 000 ammattiliiton kautta vakuutettua

 

Asiakkaiden kokemuksia Turvasta

Turva on saanut asiakkailtaan runsaasti positiivista palautetta erityisesti asiakaspalvelun laadusta, nopeasta korvauskäsittelystä ja kilpailukykyisistä hinnoista. Monet asiakkaat kokevat saavansa henkilökohtaista ja ystävällistä palvelua, mikä lisää luottamusta yhtiöön. Tämän lisäksi ammattiliittojen jäsenet ovat kiittäneet Turvaa heille suunnatuista eduista ja alennuksista. Itse työssäni kontaktoin paljon ammattiliittojen jäseniä, jotka ovat kilpailuttamassa vakuutusturvaansa ja saamme säännöllisesti asiakkaille parempaa vakuutusturvaa entistä edullisempaan hintaan. Noin 80% Turvan asiakkaista ovat valmiita suosittelemaan vakuutusyhtiötä muille. Suosittelut ovat yhä tänäkin päivänä yksi tärkeimmistä indikaattoreista minkä tahansa palvelun laadulle. Hyviä kokemuksia Turvasta on siis todella monella!

Myös omat vakuutusedustajan arvosteluni asiakkailta ovat luettavissa täältä. Kyseessä on asiakkaideni antamat Google-arvostelut, joissa he ovat arvioineet palveluni laatua vakuutusedustajana sekä itse vakuutuspaketin laatua. Kannattaa tsekata!


EPSI Rating: Turva asiakastyytyväisyyden kärjessä


EPSI Rating -tutkimus on vuosittain toteutettava asiakastyytyväisyystutkimus, joka mittaa suomalaisten tyytyväisyyttä eri vakuutusyhtiöihin. Turva on saavuttanut tutkimuksessa poikkeuksellisia tuloksia. Yhtiö on ollut yksityisasiakkaiden tyytyväisyysvertailun ykkönen peräti 13 kertaa viimeisten 14 vuoden aikana. Vuoden 2024 tutkimuksessa Turva erottui edukseen kaikilla osa-alueilla, kuten imagossa, odotuksissa, tuotelaadussa, palvelun laadussa ja vastineessa rahalle. Asiakkaat kokevat Turvan arvostavan heitä ja pitävän huolta heidän tarpeistaan. Lisäksi Turvan asiakkaiden luottamus itse yhtiöön on toimialan korkein ja suosituskäyttäytymistä mittaava NPS-luku on erinomainen. Kokemukset Turvasta ovat positiivisia ja jopa vakuutusalan parhaita.

Turvan arvot ovat vastuullisuus, mutkattomuus ja hymy


Turvan toiminta perustuu kolmeen keskeiseen arvoon, jotka ovat vastuullisuus, mutkattomuus ja "Hymyile, olet Turvassa". Vastuullisuus näkyy yhtiön sitoutumisessa eettisiin ohjeisiin ja asiakkaiden oikeudenmukaiseen kohteluun. Mutkattomuus ilmenee selkeässä viestinnässä ja helpossa asioinnissa, esimerkiksi mobiilisovelluksen ja chat-palvelun kautta. Myös henkilökohtainen palvelu suoraan vakuutusedustajan kautta on ollut asia, jota asiakkaat arvostavat. Kolmas arvo eli slogan; "Hymyile, olet Turvassa", korostaa lisää henkilökohtaista ja ystävällistä palvelua, joka tekee asiakkaan olon turvalliseksi ja arvostetuksi. Turvan vakuutus pitää asiakkaistaan huolta.

Miten Turva vakuutusyhtiö eroaa suurista yhtiöistä?

Moni vakuutuksenottaja saattaa pohtia, mitä eroa on asiakasomisteisella yhtiöllä, kuten Turva, verrattuna suuriin ja ehkä jopa kansainvälisiin vakuutuskonserneihin. Turva eroaa edukseen etenkin palvelukokemuksen henkilökohtaisuudessa ja asiakasomisteisuuden tuomassa luottamuksessa. Koska Turva ei jaa osinkoja sijoittajille, myös sen tuotto käytetään toiminnan kehittämiseen ja asiakasetuihin. Tämä näkyy esimerkiksi kilpailukykyisinä hintoina, parempina etuina ja asiakastyytyväisyytenä, jossa Turva on jatkuvasti ollut kärjessä. Turva siis oikeasti jakaa voittojaan suoraan asiakkaille ja tätä on keskinäisyys parhaimmillaan.

Ympäristövastuu Turvassa

Vastuullisuus ei tarkoita Turvalla vain reilua asiakaspalvelua, vaan myös ympäristöasioiden huomioimista. Vakuutusyhtiöillä on suuri rooli kestävän kehityksen edistämisessä, esimerkiksi vahinkojen ennaltaehkäisyn, kierrätyksen ja korjaamisen suosimisen kautta. Turva tekee yhteistyötä korjaamoketjujen kanssa, jotka huomioivat ympäristövastuun ja vähentävät tarpeetonta uusien osien käyttöä. Lisäksi digiasiointi vähentää paperin käyttöä ja osa henkilökunnasta työskentelee etänä, mikä keventää Turvan vakuutusten ekologista jalanjälkeä entisestään.

Turvan vakuutus löytyy myös digistä

Asiakkaat voivat hoitaa vakuutusasioitaan helposti mobiilisovelluksessa tai verkkopalvelussa, jossa onnistuu mm. vahinkoilmoitusten teko, vakuutustodistusten tarkistaminen ja vakuutusten päivittäminen. Tämä yhdistelmä digitaalista käytettävyyttä ja ihmisläheistä asiakaspalvelua varmistaa sen, että Turvalta saat sinun näköistä palvelua. Voit soittaa minulle eli vakuutusedustaja Jokke Junellille, voit varmistaa asiasi verkosta ja puhelinsovelluksesta taikka soittaa suoraan korvauspalveluun.

Palvelua saa yhä myös kasvotusten, ihmiseltä ihmiselle

Turvalla on laaja konttoriverkosto, joka mahdollistaa yhä vakuutustarjoukset ja asiakaspalvelun myös paikan päällä eli kasvotusten ja ajan varaamalla. Meiltä saat yhä mustaa valkoisella, kahvit paikan päällä ja kädenpuristuksen, jos se on sinulle sopiva tapa toimia. Palvelen itse asiakkaita Turvan Turun toimipisteellä.

Turvan vakuutus – toimipisteet Suomessa:

Turva Espoo, Turva Helsinki, Turva Hämeenlinna, Turva Joensuu, Turva Jyväskylä, Turva Järvenpää, Turva Kajaani, Turva Kokkola, Turva Kotka, Turva Kuopio, Turva Lahti, Turva Lappeenranta, Turva Mikkeli, Turva Nokia, Turva Oulu, Turva Pori, Turva Rovaniemi, Turva Seinäjoki, Turva Tampere, Turva Tornio, Turva Turku ja Turva Vantaa.

Varaa aika tekemään vakuutustarjous kanssani Turun toimipisteelle tästä

Jokke Junell Turvan vakuutusedustajana


Olen Jokke Junell ja toimin itse Turvan vakuutusedustajana. Minut tunnetaan asiakkaiden palautteiden perusteella asiantuntevasta ja asiakaslähtöisestä palvelusta. Autan asiakkaita löytämään juuri heidän tilanteeseen sopivat vakuutusratkaisut ja asiakkaille edulliseen hintaan. Olen saanut kiitosta ystävällisyydestä puheluissani sekä kasvotusten vakuutustapaamisissa ja myös asiakkaan kannalta paineettomasta tavasta tehdä vakuutustarjouksia. Kanssani asioidessa saat tarjouksen jälkeen miettiä ja vertailla rauhassa, jos se on sinulle tärkeää. Pyrin aina korostamaan työssäni Turvan arvoja eli vastuullisuutta, mutkattomuutta eikä pieni hymy maksa koskaan mitään. Oma kokemukseni Turvasta niin työntekijänä kuin asiakkaanakin on todella hyvä. Olen ollut jopa viiden eri vakuutusyhtiön asiakas ja voin itsekin vahvasti suositella Turvaa. Tästä samasta syystä Turvan vakuutuksia on helppo myydä Turvan asiakkaille ylpeänä ja luottaen siihen, että hommat tulee vahinkotilanteissa kuntoon. Jos Turvan vakuutus kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti olla minuun yhteydessä.


Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on vakiinnuttanut asemansa suomalaisessa vakuutusmaailmassa luotettavana ja asiakaslähtöisenä toimijana. Yhtiön pitkä historia, vahvat arvot ja sitoutuminen asiakastyytyväisyyteen tekevät siitä houkuttelevan vaihtoehdon monille. Vaikka haasteitakin on ollut, Turva on osoittanut kykynsä kuunnella asiakkaitaan ja kehittää toimintaansa jatkuvasti. Jos etsit vakuutusyhtiötä, joka tarjoaa henkilökohtaista palvelua ja arvostaa asiakkaitaan, Turva voi olla juuri sinulle sopiva valinta.

Voit olla minuun yhteydessä viestitse tai soittamalla niin katsotaan mutkattomasti myös sinun vakuutustilanne kuntoon.

Jokke Junell 0400149294 / jokke.junell@turva.fi

Voit jättää myös yhteydenottopyynnön ja jutellaan lisää sinulle sopivalla hetkellä

 

Edellinen
Edellinen

Vinkit koiravakuutukseen sekä mahdollisuus kysyä paras tarjous Turvalta

Seuraava
Seuraava

Auton vakuutus tietoa ja vinkit kilpailutukseen